Esküvői 1×1: az esküvői szolgáltatód kiválasztása

Egy fotós kolléga fogalmazta meg ezt a számomra is nagyon hasznos írást.Szeretném megosztani veletek,akik épp esküvői szolgáltatót kerestek.Én csak mindenkit szeretnék biztatni a személyes találkozóra, mert egy  számokat tartalmazó árajánlat  még nem tükrözi a valódi értékeket. 

Fénylabor írása:

Esküvői 1×1: az esküvői szolgáltatód kiválasztása

Már napok óta azon gondolkodom, mi a legfontosabb dolog, amit a szolgáltatók kiválasztása kapcsán tanácsolhatok Neked, de az objektív szempontok mellett mindig felbukkan egyetlen „tényező”, a bizalom, a megérzés-érzés.  Hogyha visszatérünk a kabátos példára, amiről az első részben írtam a téma kapcsán, akkor így magyarázhatjuk a dolgot.
A vevők egy boltban jönnek-mennek, percekre maradnak, aztán elválnak az életutak. Ha mégsem annyira tökéletes a kabát, amit kiszemeltél magadnak, maximum lecserélik egy másikra, az elégedettekből pedig jó esetben törzsvásárló válik hosszabb vagy rövidebb időre. Kell-e azonban egy életen át azt a kabátot hordanod? Barátok lesztek-e az eladóval? Megosztod-e vele a félelmeidet, terveidet, érzéseidet? Meg kell-e nyílnod előtte? Fogsz-e beszélni évek múlva is a kabátodról? Nézegeted-e 10 év múlva is? Nem, ugye? Azt, amit az esküvői szolgáltatók „adnak neked” viszont igen. S bizony sokukra úgy kell gondolnod, mint az aznapi legjobb barátaidra éppen a közös cél érdekében. Tény persze az is, hogy mindannyian mások vagyunk, ezért aki neked barátod, tökéletesen a kedvedre tenni tudó szolgáltatód lehet, nem biztos, hogy másnak is. Mindig vannak azonban általános minőségi mutatók, ahogyan vannak elismerten strapabíróbb, minőségibb anyagból készült kabátok és bizony ócskák, de olcsóak is. A kabátnál talán itt szemléletesebb, ha a borokra gondolsz. Igazán jó bort ünnepeken iszik úgyis az ember, de itt is igaz persze, hogy nem egyforma az ízlésünk.
A nagy különbség mindkét példánál az, hogy amíg a kabátot felpróbálhatod, a bort megkóstolhatod előre, a legtöbb esküvői szolgáltatás esetében a referenciákra és a szimpátiára, vagyis ismét arra a bizonyos szubjektív bizalom-megérzés tényezőre támaszkodhatsz csak.
Mi következik ebből? Nem, nem az, hogy ez teljesen lutri. Hanem az, hogy a választásnál nagyon tudnod kell, hogy mit szeretnél (ahogyan erről már többször beszéltünk) és végigjárva az objektív lépcsőket végül az érzéseidre hagyatkozva kell meghoznod majd a döntést. Sokszor bizony tényleg az anyagiak kárára, ezért is kell az igazán fontos dolgoknál pluszt számolnod, amikor a költségvetést tervezed. Itt kezdődik a bizalom. Először is, magadban kell megbíznod: hogy tényleg tudod, mire vágysz, és hogy nem csalnak meg az ösztöneid.
Folytatva a gondolatot, kezdjük kicsit hátulról a lépcsőket. Érzelmi benyomást kaphatsz a szolgáltató minden megnyilvánulásából a weboldalán át az első levélváltástól kezdve, de igazán csak akkor nyerhetsz teljes képet, ha személyesen találkoztok. Még az is több a semminél, ha nagy távolságoknál pl. skype-on beszélgettek. Azt hiszem, hogy ez szinte kihagyhatatlan lépés. Persze volt már nálunk is 1-2 alkalommal példa, hogy nem találkoztunk személyesen, de ha lehet, ezt kerüljük, mert számunkra is nehezebb így a feladat, mintha tényleg szánunk elég időt egymás megismerésére, ráadásul mi is biztosabbak lehetünk abban, hogy tényleg mi vagyunk azok, akik a pár álmait teljesíteni tudják. Általában jelezni is szoktuk, ha úgy gondoljuk, nem biztos, hogy mi vagyunk, akit keresnek. Ezt persze senki sem fogadja egyből jól. S ez egy újabb fontos dolog: ne sértődj meg, ha egy szolgáltató ilyet ír, mond vagy úgy érzed, visszautasítóan viselkedik. Valószínűleg ő már érzi, tudja, amit Te nem, hogy nem teljes az összhang, ami pedig kulcsfontosságú. Vannak példák arra, hogy ez idővel szépen orvosolható, de a rossz kezdés a legtöbbször intő jel a legeslegjobb szándékok mellett is, akár kimondja valaki előre a félelmeit, akár nem. Mi sem sértődünk meg, ha valaki nem minket választ, hiszen valószínűleg más jobban illik hozzá és ebben nincs semmi elfogadhatatlan.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések